A pénztárgép bérlése sokak számára jelenthet megoldást, ám egyes vélemények szerint ez "ördögtől való" lehet. De mi áll ennek a kijelentésnek a hátterében? Első pillantásra a bérlés kényelmes és költséghatékony alternatívának tűnhet azok számára, akik nem szeretnének nagy összeget kiadni egy saját pénztárgép megvásárlására. Különösen az induló vállalkozások számára vonzó lehet ez az opció, hiszen lehetővé teszi számukra, hogy kezdeti tőkéjüket más, az üzleti növekedés szempontjából kritikusabb területekre fordíthassák.
A bérlés egyik legnagyobb előnye, hogy rugalmasságot biztosít. A vállalkozások igényei idővel változhatnak, és a bérleti szerződések gyakran lehetőséget kínálnak a pénztárgép cseréjére vagy frissítésére, anélkül, hogy újra jelentős összeget kellene befektetni. Emellett a bérlés általában magában foglalja a karbantartást és a szervizt is, így a vállalkozóknak nem kell aggódniuk az esetleges meghibásodások és a javítási költségek miatt.
Azonban vannak, akik szerint a pénztárgép bérlése "ördögtől való". Ez az álláspont általában abból ered, hogy hosszú távon a bérlés költsége meghaladhatja a vásárlás árát. Ezen túlmenően, a bérlési szerződések bizonyos korlátozásokat és kötelezettségeket is róhatnak a vállalkozásokra, mint például hosszú távú szerződéses kötelezettségek vagy korlátozott testreszabási lehetőségek, amelyek nem feltétlenül felelnek meg minden üzleti modellnek. Végül, de nem utolsósorban, a "bérlés vagy vásárlás" döntése jelentősen függ a vállalkozás egyedi helyzetétől, pénzügyi kapacitásától és hosszú távú terveitől.